Raadsl: spelregels

Let op: dit is een tijdelijke pagina voor de spelregels. We werken op dit moment aan een verbeterde versie waarin de regels nog duidelijker worden beschreven aan de hand van afbeeldingen.

Wat leuk dat je een kijkje neemt op deze pagina! Wellicht heb je zojuist een spel van ons ontvangen of ben je juist van plan om er één te bestellen via de webshop.
Wij leggen je kort en krachtig uit hoe het spel gespeeld kan worden. Geen zorgen, het is heel eenvoudig en snel te leren!

SPELREGELS VOOR TRUTH OR DARE:

Raadsl Dilemma’s: Truth or Dare series kan gespeeld worden vanaf 12 jaar en ouder, waarbij er twee of meer spelers nodig zijn om het spel te spelen.
Let op: de extreme editie (zwart) bevat 18+ vragen / opdrachten.


Voorbereiding
1. Leg de A en B home kaarten (2 stuks) naast elkaar in het midden van de tafel.
2. Schud de truth or dare kaarten (49 stuks) en plaats de stapel ondersteboven naast de homekaarten.
3. In de verpakking vind je opdrachtkaarten (3 stuks): paars, blauw en rood. Verzin met de spelers die meedoen een speciale opdracht per opdrachtkaart en stop deze ook in de stapel.
4. Verzin gezamenlijk een straf wanneer een speler echt geen kaart durft te kiezen.


Spelregels voor 2+ 💡
Jouw speelbeurt:
1. Pak 2 kaarten van de stapel en leg deze op de A en B home kaart om een truth or dare dilemma te creëren. Jij bent nu de kiezer en moet een keuze maken.
2. Durf je geen kaart te kiezen? Voer de straf die jullie vóór het spel bedacht hadden uit!


SPELREGELS VOOR RAADSL VOORKEUREN:

Raadsl Voorkeuren kan gespeeld worden vanaf 12 jaar en ouder, waarbij er twee of meer spelers nodig zijn om het spel te spelen.


Voorbereiding
1. Schud de beoordelingskaarten (5 stuks) en plaats de stapel ondersteboven op tafel.
2. Schud de dealbreaker kaarten (39 stuks) en plaats de stapel ondersteboven naast de beoordelingskaarten.
3. Je houdt 10 keuzekaarten (1 t/m 10) over. Vorm opnieuw een stapel en geef deze tijdens het spelen door aan de speler die aan de beurt is.


Spelregels voor 2+ 💡
Jouw speelbeurt:
1. Pak van elke stapel 1 kaart en leg deze naast elkaar om een stelling te creëren. Jij bent nu de kiezer, de anderen zijn de denkers.
2. Jij, de kiezer, kiest nu jouw voorkeur door uit de 10 keuzekaarten 1 kaart te pakken en deze gedekt op tafel te leggen .
3. De tegenstanders, de denkers, raden welk cijfer jij hebt gekozen noemen hun keuze hardop.
4. Heeft iedereen zijn of haar keuze opgenoemd? Dan draai jij nu jouw gekozen keuzekaarten om en kijk je wie het juist heeft geraden.
5. Heeft iemand jouw juiste cijfer geraden? Dan krijgt diegene een punt.
6. Nu draaien de rollen om en is de ander de kiezer en jij de denker. Schud de stapel beoordelingskaarten af en toe om extra spanning te creëren!
8. De eerste speler met 10 punten wint het spel.


SPELREGELS VOOR RAADSL DILEMMA’S:

Raadsl Dilemma’s kan gespeeld worden vanaf 7 jaar en ouder, waarbij er twee tot vier spelers nodig zijn om het spel te spelen.


Voorbereiding
1. Geef een A en een B keuze kaart aan elke speler.
2. Leg de A en B home kaarten naast elkaar in het midden van de tafel.
3. Schud de dilemma kaarten en plaats de stapel ondersteboven naast de homekaarten.


Spelregels voor 2 spelers 💡
Jouw speelbeurt:
1. Pak 2 kaarten van de stapel en leg deze op de A en B home kaart om een dilemma te creëren. Jij bent nu de kiezer, de ander is de denker.
2. Jij, de kiezer, kiest nu jouw dilemma voorkeur door de A of B kaart gedekt op tafel te leggen.
3. De tegenstander, de denker, raadt welke kaart jij gekozen hebt en legt nu ook een A of B kaart gedekt op tafel.
4. Zijn allebei de keuzes bevestigd? Dan draaien jullie allebei de kaarten om en kijk je of de kaarten overeenkomen.
5. Heeft de denker de keuze kaart geraden van de kiezer? Dan krijgt de denker het dilemma setje.
6. Heeft de denker de keuze kaart verkeerd geraden? Dan krijgt de kiezer het dilemma setje.
7. Nu draaien de rollen om en is de ander de kiezer en jij de denker.
8. De eerste speler met 10 setjes wint het spel.


Spelregels voor 3+ spelers 💡
Jouw speelbeurt:
1. Pak 2 kaarten van de stapel en leg deze op de A en B home kaart om een dilemma te creëren. Jij bent nu de kiezer, de andere spelers zijn de denkers.
2. Jij, de kiezer, kiest nu jouw dilemma voorkeur door de A of B kaart gedekt op tafel te leggen.
3. De tegenstanders, de denkers, raden welke kaart jij gekozen hebt en leggen nu ook een A of B kaart gedekt op tafel.
4. Zijn alle de keuzes bevestigd? Dan draait iedereen de kaarten om en bekijk je of de kaarten overeenkomen.
5. Heeft een denker de keuze kaart geraden van de kiezer? Dan krijgt de denker een punt.
6. Hebben alle denkers de keuze kaart verkeerd geraden? Dan krijgt de kiezer een punt.
7. Het spel gaat verder volgens de wijzers van de klok.
8. De eerste speler met 10 punten wint het spel. Tip: blijf het puntenaantal noteren om verwarring te voorkomen!